2014. március 1., szombat

Citromkrémes pite

Ma két barátnőm költözött a konyhámba. A leves Györgyusztól származik, nemsokára találkozom vele, el is mndom majd neki, hogy mennyire finom!
Az én édes barátosném, Marka alkotta meg ezt a csoda-sütit. Merthogy tényleg az! Már a leírásból is éreztem, hogy ez nem lehet rossz, de minden várakozásomat felülmúlta.  Csak egy picit változtattam a recepten, de ezt le is írom.





A recept szó szerint Markától:


Hozzávalók: 1 cs, előre kinyújtott leveles tészta, 250 g mascarpone, 50 g porcukor, 1 egész tojás, 1 tk vaníliakivonat (vagy 1 cs vaníliás cukor), 2 csapott ek kandírozott citromhéj (én Aldiban vettem), lemon curd, 1 vérnarancs, vékony szeletekre vágva
A mascarponét, a porcukrot és a vanília kivonatot kézi habverővel simára kevertem , majd hozzáadtam a tojást és a kandírozott citromhéjat és ezekkel is alaposan elkevertem a krémet. A leveles tésztát kihajtogattam és rajta is hagytam azon a papíron, amibe eredetileg bele volt csomagolva, majd rákentem a mascarpone krémet és egyenletesen eloszlattam a tésztán. Ezután kiskanállal lemon curd-pöttyöket halmoztam a mascarponéra és amennyire tudtam, szétkenegettem, de nem akartam, hogy teljesen elegyedjen a mascarponéval,így hanyagul kenegettem a citromkrémet. A tetejére pedig vékonyra vágott, meghámozott vérnarancs-szeleteket halmoztam. 200 fokos sütőben kb 15 perc alatt készre sütöttem.

Annyit módosítottam csak, hogy nem volt itthon kandírozott citromom, így kandírozott vegyes gyümölcsöt tettem bele, mert az többnyire mindig van. Nem rontotta el! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése