2014. március 16., vasárnap

Diós-rahátos szelet

A Facebookon Csató Anna osztotta meg ezt a gyönyörűséges süteményt. Újra elkapott az az ismerős érzés, hogy MUSZÁJ megcsinálnom! :) A bökkenő ott volt, hogy na de honnan szerezzek rahátot? Marka barátnőm sietett a segítségemre, amikor ment az Ázsia boltba, vett nekem és elhozta a munkahelyemre. Hát, igen, Marka ilyen! :)))) Úgyhogy  a sütikét Anna mellett neki ajánlom sok szeretettel:




Hozzávalók: 2 ostyalap
A tésztához: 7 tojásfehérje, 1 csésze cukor, 1 csésze darabolt dió, 1 csésze apróra vágott rahát, 1 csomag sütőpor
Krém: 25 dkg vaj, 7 tojássárgája, 25 dkg porcukor, 1 vaníliás cukor
Csokimáz: 15 dkg porcukor, 6-7 dkg vaj, 1 tojásfehérje, 3 ek kakaópor
A tojásfehérjét kemény habbá verjük a cukorral, hozzáadjuk a többi hozzávalót és előmelegített sütőben megsütjük, mint a piskótát. A krémhez a 7 tojássárgáját a cukorral gőz fölött kissé besűrítjük állandóan keverve. Hagyjuk kihűlni. A vajat a vaníliás cukorral habosra keverjük, majd a kihűlt tojásos krémhez adjuk.
Legalulra teszünk egy ostyalapot, rákenjük a krém felét, erre kerül a rahátos tészta, erre a krém másik fele, majd a másik ostyalap. Én ezt az egészet a tepsiben raktam össze, rátettem egy deszkát, arra 2 kg cukrot nehezéknek és éjszakára ment a hűtőbe. Másnap bevontam a csokimázzal. Ez a csokimáz tökéletes, mindig sikerül és nem törik, amikor szeletelem. A hozzávalóit el kell keverni, majd összemelegíteni. Nem kell aláönteni semmit, és nem kell forralni sem. Rögtön a kész süteményre öntjük. Tetejét csokigolyókkal díszítettem.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!!!
    Sajnos még mindig nem bejelentkezni "tag"-nak Szerintem más sem tudd, mert különbem nem csak 4-en jelentkeztek volna be. Nekem pl. azt írja ki hogy hiba történt, de próbáld ki, hogy Neked működik-e.

    VálaszTörlés