2014. május 1., csütörtök

Citromocskák

Az úgy kezdődött, hogy tegnap (is) ügyeletes voltam. Amikor van egy kis szünet, akkor a net előtt ütök és természetesen recepteket böngészek. A Facebook-on így találtam rá erre a süteményre. Mivel a rokonát, az őszabarack süteményt nagyon szeretem, biztos voltam benne, hogy ennek legalább akkora sikere lesz. Nos, beszámolni még nem tudok az eredményről, mert most készültem el és - ahogy az őszibarack süteménynél - gondolom ennek is jót tesz, ha kicsit áll. Száradnia mindenképp kell.




Szerencsére, minden volt itthon hozzá. Annyit változtattam, hogy a tésztába nem vajat, hanem ugyanannyi zsírt tettem. Az a tapasztalatom, hogy zsírral valahogy omlósabbak ezek a sütemények.
Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 10 dkg vaj, 10 dkg cukor, 1,5 dl tej, 2 tojás sárgája, 1 tk sütőpor, csipet só, 1 cs vaníliás cukor, reszelt citromhéj
A töltelékhez: 2 tojás fehérje, 20 dkg darált mandula/dió, 13 dkg cukor, 1 cs vaníliás cukor, reszelt citromhéj
A tésztához keverjük habosra a vajat (zsírt) a kétféle cukorral, adjuk hozzá a tojások sárgáját, majd a citromhéjat, sót és a tejet. Beleszitáljuk a sütőporral elkevert lisztet és tésztát gyúrunk belőle. Legalább egy órára hűtőbe tesszük. Közben elkészítjük a tölteléket. A hozzávalókat összekeverjük. Ha túl híg lenne, sűrítjük egy kis zsemlemorzsával, ha túl sűrű, akkor pedig egy kis tejjel.
A tésztát lisztezett felületen vékonyra nyújtjuk, 7 cm-es korongokat szúrjunk ki belőle. (Én egy pohárral csináltam). Közepükre tegyünk kb. 1/2 tk tölteléket. (Először többet tettem, de kiderült, hogy az kicsit sok)
Megközelítőleg citrom-alakúra formáljuk:

Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk, és 160 fokra előmelegített sütőben világosra sütjük őket, kb. 20 perc alatt. 1 dl tejet sárga ételfestékkel színezünk meg, 1/2 dl tejet pedig zölddel. A kihűlt sütiket megkenük vele, a végüket a zölddel. Kristálycukorba forgatjuk.

1 megjegyzés: