2014. július 8., kedd

Krémes meggyleves

Meggy jöhet, minden formában! Először elképzeltem...

 Azután jött a megvalósítás egy színben harmonizáló tányérban:

 
Kb. fél kiló magozott meggyet lábasba tettem és felöntöttem 8 dl vízzel. Megcukroztam, hogy pontosan mennyi cukrot tettem bele, nem tudom, érzésre, illetve később lehet még édesíteni, ha nem lenne elég édes. Ment még hozzá 2 cs ezúttal narancsos vaníliás cukor, egy citrom reszelt héja és kifacsart leve. Teatojásba tettem egy darabka fahéjat és pár szem szegfűszeget. Így, mindenestül felforraltam, majd kis lángon főztem 10 percig. Amikor elkészült, kis tálkába kiszedtem pár szem meggyet a tálaláshoz, a többit botmixerrel turmixoltam a lábasban. Újra felforraltam. 2 dl hab(!)tejszínt simára kevertem fél cs. vaníliás pudingporral, majd habverővel keverve belecsurgattam a levesbe. Keverést nem hagytam abba, hogy ne legyen csomós. Addig főztem, amíg kellően besűrűsödött. Kihűlés után ment a hűtőbe, hogy jó hidegen tudjam tálalni. Tálaláshoz szárazom megpirítottam mandulapelyhet és ezt szórtam a tetejére. Hát, isteni finom lett! :) Ha finomat akartok, NE főzőtejszínnel csináljátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése