2014. augusztus 22., péntek

Citromkrémes fahéjtorta

Ehhez a tortához az ihletet szintén pár napos pihenésünk alkalmával kaptam a gyönyörű üdülő vezetőjének a feleségétől. Gyöngyvér mesélte, hogy náluk ez a torta mindig tuti siker. Már értem, hogy miért. Én alapvetően nem vagyok oda a fahéjért, de ebből nem elég egy szelet! :) Recept innen.



A tésztához: 5 tojás, 20 dkg porcukor, 20 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 1 cs vaníliás cukor, csipet só, 1,5 ek fahéj, 1 dl olaj, 1 dl víz
A tojássárgájákat, a cukrokat, az olajat és a vizet habosra keverjük, majd hozzáadjuk a lisztet, a sót, a sütőport és a fahéjat, végül óvatosan elkeverjük a tojásfehérjék felvert habjával. 180 fokon tűpróbáig sütjük.
A krémhez: 500 ml tejföl, 500 ml habtejszín, 2 kisebb citrom, 130 g kristálycukor, 1 cs vaníliás cukor, 1 cs zselatinpor, vagy 6 lapzselatin
 A citrom(ok) héját lereszeljük. Egy tálba öntjük a tejfölt, és hozzáadjuk a cukrot, a vaníliás cukrot és a citrom(ok) reszelt héját és leszűrt levét. A zselatint kevés vízben beáztatjuk, felmelegítjük, majd ha langyosra visszahűlt, belekeverjük a krémbe. Végül a jól behűtött tejszínt kemény habbá verjük, és szintén hozzákeverjük.
A piskótát kettévágtam és a már nem folyós krémmel megtöltöttem, de a tetejére is bőven hagytam. Jó, ha áll a hűtőben, hogy jól összeérjenek az ízek.

1 megjegyzés:

  1. Dobhatnál ebből a finomságból egy szeletkét :) Nagyon jól hangzik, elmentettem :)

    VálaszTörlés