2014. szeptember 20., szombat

Mascarpone golyók

Úgy ismeretes ez a finomság, hogy Tiramisu golyó. Azonban köze nincs a tiramisu-hoz, hacsak az nem, hogy mascarpone van benne. Ezért neveztem mascarpone golyónak. Tulajdonképp többnyire zavar, ha ismert ételek nevét adják olyasminek, aminek köze nincs az eredetihez. És tudom, hogy ezzel nem vagyok egyedül! De nagyon finom, érdemes kipróbálni! :)


Találtam elfekvőben aszalt áfonyát. Ezt beáztattam Amaretto likőrbe néhány órára. Amikor már jól megszívta magát, lecsöpögtettem. 25 dkg darált kekszet meglocsoltam az áfonyából visszamaradt likőrrel és 1/2 dl lefőzött fekete kávéval. Hozzáadtam 25 dkg mascarponét, 3-4 ek porcukrot, 1 cs vaníliás cukrot és összegyúrtam, hogy formázható legyen. Dió nagyságú golyókat formáltam belőle, mindegyik közepébe néhány szem áfonyát tettem. A végén kakaóba forgattam a golyókat. Nem árt neki, ha legalább egy napot pihen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése