2015. április 12., vasárnap

Konfitált kacsacomb és mell színesbors mártással és tepsis krumpilval

A mélyhűtőmben lapult még egy kacsa feldarabolva. A sógornőmtől kaptam Szegedről, de most úgy döntöttem, ideje felhasználni. Mivel korán szoktam kelni, bőven volt időm a hosszú konfitálási folyamatra. És közben kiválóan ki lehetett vasalni! :)

Úgy kezdtem, hogy egy lábasban felmelegítettem 1/2 kg kacsazsírt. A combokat és a mellet besóztam a húsos felén. Beletettem egy magasfalú serpenyőbe, majd leöntöttem a meleg kacsazsírral. Dobtam mellé egy kettévágott hagymát és egy fej megpucolt, gerezdjeire szedett fokhagymát és 2 babérlevelet. Majd ment be a 100 fokos sütőbe 4 órára. Amikor már omlós volt a hús, a zsírt leöntöttem (leszűrtem) róla, és visszatettem 180 fokra, de már a bőrös felével felfelé, hogy ropogósra süljön. Közben megtisztítottam és kockákra vágtam 1 kg krumplit. Tepsibe tettem, ráöntöttem kb. 2 dl kacsazsírt, (abból, amiben sült a hús). Megsóztam, összeforgattam és kb. 25 perc alatt megsütöttem 180 fokos sütőben. A mártáshoz 2 ek színes borsot mozsárban megtörtem. 4dl húslevesben odatettem főni. Amikor már kb. negyedére visszafőtt, hozzáöntöttem 2 dl tejszínt és egy nagy ek vajat. Nekem nem lett elég sűrű, így 2 tk keményítőt elkevertem egy kevés vízzel és kicsit besűrítettem a szószt. Isteni finom lett! :)

1 megjegyzés: