2015. április 20., hétfő

Madártej a megunhatatlan!

Emlékszem, amikor nagyon betegen feküdtem kórházban, mindig madártejre vágytam. Aztán Édesapám felesége küldött is nekem be isteni finom, hideg madártejet. S bár szeretem nagyon, ritkán csinálok. Most viszont sok finom falusi tojást kaptam, így még szombaton elkészült ez az isteni finomság. Megbolondítottam egy kis reszelt narancshéjjal, a tetejét pedig megszórtam a macaron sütésnél kimaradt és a szitán fentmaradt, majd összegyűjtött apró mandulával.


És hogy recept is legyen:
4 tojássárgáját habosra kevertem 15 dkg cukorral és 3 cs vaníliás cukorral. Felforrósítottam 1.5 l tejet egy narancs reszelt héjával, és óvatosan belecsurgattam a tojássárgáját, majd folyamatosan kevergetve kicsit besűrítettem. Egy nagyobb evőkanállal galuskákat szaggattam a forró tejbe az előzőekben pici sóval már keményre felvert tejszínhabból. 1-2 perc elég neki, olyankor forgatom és a másik felét is megfőzöm a galuskáknak. A dekorálása már a pohárban történt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése