2015. május 2., szombat

Sonkás rakott

Május elsejét munkával, egészen pontosan 24 órás szolgálattal "ünnepeltem". Fáradtan értem haza, nagy főzőcskézést nem csaptam annak ellenére sem, hogy a konyha engem mindig tökéletesen kikapcsol. Ebédre ezt a nagyon finom és könnyű ételt készítettem. Nagy sikere volt, bár szerintem ez inkább tökéletes egy vasárnapi reggelinek, mint ebédnek. Azért nem maradtunk éhesek.:)

Hozzávalók: 4 tojás, 1 kis pohár tejföl, 2 ek finomliszt, 10 dkg sonka (nálam tarja) kockákra vágva, reszelt sajt (legalább 20 dkg), só, bors
4 tojásfehérjét habbá verünk, majd belekeverünk 3 tojássárgáját, 3 ek reszelt sajtot, 2 ek tejfölt és 2 ek lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és 180 fokos sütőben aranysárgára sütjük. Még forrón reszelt sajttal meghintett tálcára borítjuk. A töltelékhez kikeverjük a maradék 1 tojássárgáját, a maradék tejföllel és az apró kockákra vágott sonkával. Sóval, borssal ízesítjük. A tésztát  3-4 lapra vágjuk és rétegezzük: egy sor tészta, egy sor töltelék, és így tovább. A tetejét megkenjük tejföllel és megszórjuk reszelt sajttal. Még 15-20 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése