2015. május 17., vasárnap

"Tinnye-fest"

Barátnőmnél voltam ma, aki szokásosan kerti-bulit csinált a gyerekeinek, kutyáiknak és én is vendégül voltam látva. Ági csodaszép házikóban lakik és rettentő jól főz. Annyi minden volt, hogy felsorolni sem tudnám. Azért mutatok egy bőség-tányért:

Én süteményekkel járultam hozzá a lakomához. Már korábbról az egyik nagy kedven ez a Duplacsokis sütemény, ami ezúttal arany-lapos díszítést kapott.
Sütőt előmelegítjük 160 fokra. 24 dkg vajat, 10 dkg étcsokoládét, 2 dkg porcukrot kis lángon összeolvasztunk. Lehúzzuk a tűzről, belekeverünk 4 tojást, 2 narancs reszelt héját, 16 dkg lisztet és 3 dkg kakaóport. Jól összekeverjük és sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk. 20 percig sütjük. Tényleg csak 20 percig, nem kell tovább! Ha kihűlt, megkenjük málnalekvárral. (Nekem volt tavalyról mandulás-marcipános málnalekvárom). A csokoládékrémhez 1.5 dl tejszínt felforrósítunk, hozzáadunk 12 dkg étcsokoládét, 2 dkg porcukrot. Folyamatosan kevergetve összeolvasztjuk, a végén hozzáadunk 3 dkg vajat. Pár perc hűlés után ráöntjük a süti tetejére. Mehet a hűtőbe dermedni.

Ezen kívül még Kókuszos hárommiatyánkos sütit vittem. A receptet a Mindmegettén találtam, de azt hiszem, alapvetően Marisztól származik.

Hozzávalók: 3 pohár kefir (a kefires pohár a mérce, én 150 grammos kefirt használtam), 3 pohár liszt, 3 pohár cukor, 2 pohár kókuszreszelék, 1 pohár étolaj, 3 tojás, 3 ek natúr kakaópor, 1 tk szódabikarbóna,  1 kis üveg savanykás lekvár

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, mert míg bemelegszik, összeállíthatjuk a tésztát. Nincs más dolgunk, mint minden hozzávalót összekeverni. Először a cukrot a tojásokkal kikeverjük, majd hozzáadjuk a kefirt, a kókuszreszeléket, az olajat, végül több részletben a kakaóporral és a szódabikarbónával elvegyített lisztet.
Sütőpapírral bélelt közepes méretű tepsibe töltjük a masszát, és az előmelegített sütőben 30-35 percig sütjük alsó-felső lángon, de végezzünk tűpróbát!
Mikor megsült, hagyjuk kicsit hűlni, majd a tepsiben tetejére kenjük a lekvárt, erre reszelt kókuszt hintünk, és szeletelésig a tepsiben hagyjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése