2015. június 7., vasárnap

Hétvége a tanyán

Csodaszép hétvégénk volt/van. Péntekre kivettem egy np szabadságot és lementünk a tanyára. Másra sem vágytam, csak csendre és napsütésre. Szerencsére, mindkettőben részem volt.
Megsütöttem Markától az olvadós-diós süteményt, amiről Marka azt írta, ha egyszer megkóstolod, mindig ezt akarod. És tényleg! :)

És itt a recept változtatást nélkül:
Hozzávalók: (26 centis tortaformához)
225 g étcsokoládé (min. 70 %-os), 270 g vaj, 270 g barnacukor, 4,5 ek holland kakaópor 1,5 tk vaníliakivonat, 6 tojás, 105 g liszt, 120 g darált dió
A sütőt előmelegítettem 180 fokra, majd az apróra tört étcsokoládét, a vajat, a cukrot és a kakaóport egy fémedénybe tettem (legyen jó nagy, hogy később a többi hozzávaló is beleférjen), majd vízgőz felett megolvasztottam a benne lévő hozzávalókat. Levettem a vízgőzről és kicsit hűlni hagytam. Ehhez az olvadt masszához adtam a vaníliát, a felvert tojásokat és alaposan elkevertem. Majd jöhetett a liszt és a darált dió is. Fakanállal ezeket is alaposan elkevertem, majd egy előre kivajazott és darált dióval meghintett tortaformába öntöttem a tésztát. A sütőben 20 percen át sütöttem, majd kivettem és hagytam a formában kihűlni. Akkor jó a torta állaga, ha a közepe még kicsit folyós, remegős. Miután már langyos volt, egy tálra csúsztattam, megszórtam a tetejét darált dióval és csodaszép édes eperrel díszítettem.

Muszáj megmutatnom ezt az ősrégi teáskannát, amibe száraz virágot tettem, mert imádom! :)


A kaktuszom, amelyik egész évben lent van, a telet a fürdőszobában vészeli át, ilyen most:



Ő pedig a "macskánk". Igazából nem a miénk, fogalmam sincs kihez tartozik, ha egyáltalán tartozik valakihez. Minden esetre, megjelenik kora délután. Nem lehet közel menni hozzá, akkor elszalad. Vettem neki macskaeledelt, azt jóízűen megette. De úgy, ahogy én még soha nem láttam macskát enni. Ami falat a táljába ragadt, azt a "kezével" kiszedte és úgy tette a szájába. :) Mikor jóllakott, elnyúlt a kerti sütő alatti árnyékban és ott szunyókált vagy másfél órát. Aztán ment dolgára.... :) Ma reggel is megjelent, megette a reggelijét és ment tovább. Szegényke, most egy hétig nem járunk arra...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése