2015. július 27., hétfő

Baconban sült burgonya sajttal rétegezve, serpenyőben sütve

Tegnap láttam egy videót ezzel a recepttel. Sajnos akárhogy kerestem, nem találtam meg újra. De ma gyorsan megcsináltam, mert nem kell vele sokat vacakolni, és igazán nem kell sok minden hozzá.Először is, egy serpenyőbe zsírpapírt tettem. Hogy ne mozduljon el, vékonyan lekentem olajjal a zsírpapír azon felét, ahol találkozott a serpenyővel. Ezután szorosan kiraktam bacon-szeletekkel. Arra figyelni kell, hogy ne legyen minden szelet középen egymáson, mert akkor nagyon vastag lesz. Viszont lehetőleg a szeletek kissé fedjék egymást.

Vékony héjú burgonyát alaposan megmostam és kb. fél centi vastag karikákra vágtam, amikkel kiraktam a bacon-alapot úgy, hogy itt is kicsit fejék egymást a karikák. Sóztam, borsoztam és Cheddar sajtot reszeltem rá.
Újabb sor krumpli, de egy kicsit beljebb raktam, só, bors, sajt. Addig raktam, míg elfogytak a hozzávalók. Így, hogy mindig beljebb kezdtem a következő sort, kúp alakú lett. A végén ráhajtogattam a lelógó bacon szeleteket.
Ennek a tetejére egy kisebb fedőt tettem, közvetlenül a baconra, így sülés közben nem pöndörödött fel. 180 fokos sütőbe tettem, nekem kellett 40 perc, hogy megsüljön. A felesleges zsírt leöntöttem róla, majd egy tányért borítottam a tetejére és kifordítottam belőle  az egészet. Sütőpapírt lehúztam róla, majd egy másik tányér segítségével visszafordítottam. Íme a végeredmény:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése