2015. július 4., szombat

Újra kórház, vigasznak egy kis Mennyei málnás mandulás süti

Sajnos a zuram nem volt jól. Az, hogy tegnap nem akart lemenni a tanyára, már jelezte nekem, hogy valami nem OK. Aztán ma reggel sem volt jól. Ági barátnőm épp ügyeletes volt, felhívott és amikor elmeséltem neki, hogy nem tetszik ez nekem, azonnal átadta a telefont az egyik ápolónőnek, aki szintén bent volt és mondták, hogy akkor irány be. Hogy a zuram nem igazán tiltakozott, egy újabb adalék volt számomra, hogy nincs rendben. Úgyhogy hagytam itthon csapot-papot és mentünk be. Azonnal lefektették és infúzióra kötötték, elküldték a vérét laborba, EKG, vérnyomás. Aztán kora délután haza is engedtek minket azzal, hogy sokat, de tényleg sokat kell innia. Én ugyan mondogattam ezt neki folyamatosan, de, ha én mondom, az ugye más...
Mivel a málnát szereti, holnap Apukámhoz is megyek, megsütöttem ezt a tényleg nem csak a nevében mennyei málnás-mandulás sütikét. A receptet tegnap Edit osztotta meg a Facebookon. Eddig még bármit megcsináltam tőle, az mind finom lett! (y) Próbáljátok ki!



Hozzávalók egy 20x15-ös formához: 140 g málna, 110 g liszt, 100 g mandulapehely, 100 g margarin, 80 g cukor, 20 g kukoricadara, fél dl tej (én mandulatejet használtam), 2 mkk vaníliaőrlemény
Először készítsük el a manduladíszítést. Egy serpenyőben keverjünk össze 30 g margarint, 30 g cukrot, egy mokkáskanál vaníliaőrleményt és a mandulaforgácsokat. Lassan melegítsük, amíg a margarin fel nem olvad. Akkor zárjuk el. Ezután fogjunk hozzá a tészta meggyúrásához. Egy tálban keverjük el a lisztet, a kukoricadarát, a maradék cukrot és a maradék felolvasztott margarint. Ízesítsük egy mkk vaníliaaromával, és adjunk hozzá annyi tejet, hogy gombóccá álljon össze. Ekkor a kibélelt formánk alján szépen, egyenletesen nyomkodjuk le a tésztát, hintsük meg a málnával, és végül terítsük be a mandulával. 200 fokon süssük, amíg a mandula megpirul.

1 megjegyzés:

  1. Most végre volt egy kis időm elkalandozni a blogon, és regisztráltam is a fan klubban a dinnyés receptnél, de nem látom a megjegyzést. Gyógyulást a férjednek. Csúcs ötlet ez a torta a doktornőnek!

    VálaszTörlés