2015. augusztus 28., péntek

Koktélparadicsom fűszeres lében

Facebook befőzős csoportban Vajda Zsuzsi mutatta be a koktélparadicsomot így:


A hosszúkás üvegben tormával és mentával, a kisebb üvegben rozmaringgal került tartósításra a koktélparadicsom. Mondjuk a város összerohangáltam sárga koktélparadicsomért, de végül a Lehel csarnokban kaptam :)
A felöntőlé: 3 l vizet felforraltam 30 dkg cukorral, 9 dkg sóval, 3 tk egész borssal, 3 babérlevéllel, 1 tk koriandermaggal. 10 percig hagytam forrni, majd elzártam a vizet alatta. Beleöntöttem 3 dl 10%-os ecetet. Szalicilt vagy Nátrium benzoátot kevés forró vízben feloldottam, belekevertem 1.5 tk szódabikarbónát és beleöntöttem a forró lébe. Úgy tűnik, hogy kifut, de nem fog! :) Beleszórtam egy késhegynyi borként és felöntöttem vele a paradicsomot. Az egyik üvegbe torma és mentalevél, a másikba rozmaring került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése