2015. október 6., kedd

Tejszínes sárgaborsófőzelék

Furán hangzik, ugye? Elárulom, a véletlen műve...
Megkívántam a sárgaborsófőzeléket, gyakorlatilag már vasárnap, amikor Édesapám felesége ezt főzte ebédre. Mivel az elmúlt két napban - és valószínűleg az elkövetkező napokban is - a tanyán szedett körtével, almával, birsalmával vagyok elfoglalva, csak tervezgettem, hogy meg kellene főzni. Aztán ma a gondolatot tett követte.
A mélyhűtőmben találtam még húsvétról lefagyasztott füstölt csülök levet.
A sárgaborsót beáztattam egy bő órára, majd feltettem a füstölt lében főni. Tettem mellé 2 babérlevelet és 2 közepes kockázott krumplit. Amikor már olyan főzelék-szerű lett, akkor kiszedtem belőle a babérlevelet és rúdmixerrel pépesítettem az egészet. Hozzáöntöttem kb. 1.5-2 dl főzőtejszínt, egyet rottyantottam rajta. Még ízesítettem egy kevés őrölt borssal is. Sózni nem sóztam, mert a füstölt hús leve elég sós volt. Eredetileg egy kis pohár tejfölt tettem volna bele, de az nem volt itthon... Egy nagyobb fej hagymát felkarikáztam és libazsíron megsütöttem 2 pár felkarikázott virslivel együtt. Meghintettem egy kis piros paprikával és ezzel tálaltam a főzeléket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése