2016. január 23., szombat

Krantz szelet vagy Krantz sütemény

Valamelyik nap az egyik főzős csoportban a Facebook-on - ahol főként Erdélyben élő lánykák cserélgetnek recepteket, tapasztalatokat - mutatták be ezt a süteményt. Rögtön tudtam, hogy ezt biztosan nagyon fogja mindenki szeretni nálunk. Hát, tényleg isteni finom! :)
Tészta: 10 tojásfehérje, 25 dkg porcukor, 30 dkg darált dió, 6 ek liszt (én speciel a lisztet kifelejtettem belőle, de nem hiányzott! :) )
A fehérjéket keményre verjük, majd kanalanként hozzáadjuk a porcukrot. Minden kanál cukorral fél percig vertem, amíg el nem fogyott a cukor. Ekkor egy spatulával beledolgoztam a darált diót. Három lapot sütöttem belőle sütőpapíros tepsin. Rácson hagytam kihűlni őket, de a sütőpapírt nem húztam le róla.
Krém: 10 tojássárgája, 15 dkg porcukor, 30 dkg vaj
A tojássárgáját habosra keverjük a porcukorral, majd vízgőz felett, állandó keverés mellett besűrítjük. Hagyjuk teljesen kihűlni. Amikor kihűlt, összekeverjük a kihabosított vajjal.
Egy tésztalapot leteszünk egy tálcára, lehúzzuk a sütőpapírt róla, és megkenjük a krém harmadával, rá a másik lap, újra krém és a harmadik lap. A tetejét is megkenjük krémmel és megszórjuk karamellizált durvára tört dióval.
A tetejére: 10 dkg kristálycukrot összekevertem 10 dkg darabos dióval és megkaramellizáltam. Teljesen kihűtöttem szétterítve egy sütőpapíron, majd aprító gépben durvára törtem.

3 megjegyzés:

  1. ez egy meglepetés sütemény számomra , nem is hallottam róla pedig Erdélyben élek. Irtó jól néz ki ,biztos finom és én is megfogom sütni. Ezentul be fogok térni gyakrabban a blogodra !

    VálaszTörlés
  2. nagyon finom...csak egy baj van vele...ropke 15-20 perc alatt, kezd a krem folyni szobahomersekleten...miert??? a tojassargajat pasztorizaltam es mertem 65 Celsius fokig hevitettem.. jo is volt, jo vastag, kremes. vajat igaz 350et tettem, mert mi szeretjuk a kremeket. gondoltam, majd a hutoben megkot szepen..ugy is lett, csak kiveve azonnal olvadni kezd, 20 perc utan mar majdnem folyik a lapok kozul..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez érdekes. Nekem nem volt iyen tapasztalatom vele, ezért fogalmam sincs... Hiszen semmi más nincs benne, mint a besűrített tojássárgája és a vaj... Eléggé besűrítetted a tojássárgáját?

      Törlés