2016. április 22., péntek

Chili - ahogy én készítem

Holnap ügyelet. Megbeszéltem a velem együtt ügyelőkkel, hogy chilit készítek. Ez itthon - a fiamnál főképp - is sikert aratott. Szeretem ezt az ételt, azon túl, hogy nagyon finom, egyszerű elkészíteni és gyorsan meg is van. Nem beszélve arról a nagy előnyéről, hogy egy edényben elkészíthető...

Felkockáztam 8 fej hagymát és kevés olajon megpároltam. Vigyázni kell vele, hogy ne égjen meg a hagyma! Amikor már szép színe volt, ráborítottam 1 kg vegyes (sertés és marha) darált húst. Kevergetve addig sütöttem, amíg kifehéredett és szétesett. Ekkor hozzáadtam 8 gerezd apróra vágott fokhagymát, megszórtam piros paprikával, őrölt fekete- és fehér borssal, sóval, őrölt chilivel és kevés mexikói fűszerkeverékkel. Párpercig pirítottam együtt, majd felöntöttem 2 nagyobb dobozos sűrített paradicsommal, amit elkevertem 6 dl vízben. Hozzáadtam 2 nagyobb doboz levétől lecsepegtetett vörös bab és egy nagyobb kukorica konzervet. Lefedtem és kis lángon hagytam főni kb. 30 percig. Levettem a fedőt, beletördeltem 4 kocka chilis étcsokoládét, összekevertem és hagytam a levét kicsit elfőni. Ennyi. Holnap reszelek majd rá cheddar sajtot és tortilla chips-szel, vagy tortilla lapokkal tálalom. Viszek mellé habanero chili szószt, amit a Gasztro Chilitől vettem, ez igazán megbolondítja annak, aki nagyon csípősen szereti. :) Próbáljátok ki így, csokoládéval, nagyon jól kiemeli a chili csípős ízét. Nem muszáj chilis csokoládét használni, sima étcsokoládéval pont olyan finom! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése