2016. április 28., csütörtök

Mediterrán zöldséges sült tészta kecskesajt-habbal

A változatosság kedvéért, holnap ismét ügyelek. Főznöm kellett, egyrészt, hogy vigyem magammal, másrészt, hogy a család ne maradjon éhen. A fiam szempontjából a tészta mindig nyerő! :) Ezt a receptet Magos Judit - egykori kiváló asztaliteniszező nőnk - tette közzé a Facebook-on, majd mellékelt hozzá egy német nyelvű receptet. Hát, németül nem tudok, így megkértem Németországban élő Zsuzsa barátnőmet, hogy fordítsa le nekem, majd ma el is készítettem:

Hozzávalók: 25 dkg spagetti, só, 20 dkg karalábé, 15 dkg sárgarépa, 10 dkg fehér répa, 15 dkg fehér- és zöld spárga vegyesen, 1 kaliforniai paprika, 4 szál újhagyma, 5 dkg leveles spenót (nálam bébi spenót), 4 szál petrezselyem, 6 ek olívaolaj, 1 gerezd fokhagyma, 2 szál kakukkfű levelei, 2.5 dl tej, bors, só, 15 dkg krémes kecskesajt, 1 tk reszelt citromhéj, pár levél bazsalikom a díszítéshez
A spagettit sós vízben megfőzzük.
A zöldségeket megpucoljuk, karalábét, paprikát csíkokra vágjuk. A fehér spárgát megtisztítjuk, a zöldnek csak az alját törjük le, majd mindkettőt csíkokra vágjuk. A répákat felkarikázzuk. Spenótot megmossuk, leszárítjuk. A hagymát karikákra vágjuk a zöldjével együtt. (A hagyma csak a végén kell, nem kell a zöldségekkel együtt sütni!). 3 ek olajat erősen felmelegítünk és a karikákra vágott zöldségeket pár percig pirítjuk benne. Hozzáadjuk a karalábét, spárgát, paprikát és 7 percig együtt sütjük az egészet. (Én kicsit tovább sütöttem és fedőt is tettem rá. Így megsült, de még roppanós maradt). A fokhagymát vékonyan felszeleteljük, a tejjel és a kakukkfűvel pár percig főzzük. 3 ek olajon a leszűrt spagettit kevergetve 3-4 perc alatt átsütjük. A sült zöldségeket sóval, borssal ízesítjük, hozzáadjuk a karikákra vágott újhagymát, spenótot és a petrezselyemmel együtt jól összekeverjük a spagettivel. A fűszeres tejbe beletesszük a kecskesajtot, a reszelt citromhéjat és habosra pürésítjük. (Szerintem kevesebb tej legközelebb elég lesz, hogy tényleg hab-szerű legyen. Nagyon finom, de nem igazán hab...). Tányérra tesszük a spagettit és a szósszal meglocsolva kínáljuk. Bazsalikomlevéllel díszíthetjük, ez nálam most elmaradt...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése