2016. július 20., szerda

Jamie Oliver csirkesalátája

Azzal kezdem, hogy nem vagyok Jamie Oliver rajongó, talán azért, mert annyira nem is ismerem. Persze, tudom, hogy ki ő, de ennyi. És ez a saláta nála ráadásul pulykából készült, amit szintén nem szeretek olyan nagyon. A receptjét lefordítottam és így teszem közzé! :)

Hozzávalók: 1/2 tk Cayenne-i bors, 1 ek pirospaprika, 1/2 tk fehér bors, 1 tk morzsolt oregánó, extra szűz olívaolaj, 600 g csirkemell filé, 2 érett avokádó, 1 kis pohár natúr joghurt, 2 lime, 1 jalapeno vagy piros chili paprika, 1 nagy csokoor koriander, 2 lap kukorica tortilla, 4 szelet bacon, 1 jégsaláta, 1 piros grapefruit
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Forrósítsunk fel egy serpenyőt. Keverjük össze a Cayenne-i borsot, a pirospaprikát, fehér borsot, oregánót egy nagy csipet sóval, kevés olívaolajjal és dörzsöljük be vele a csirkemellet. Tegyük a forró serpenyőbe, mérsékeljük a tüzet alatta, és süssük kb. 20-25 percig, félidőben megforgatva. Amikor majdnem készen van, tegyük mellé a bacont és süssük ropogósra. (én nem pont így csináltam, én készre sütöttem a húst, kivettem és utána sütöttem meg külön a bacont ropogósra)Tegyük félre egy tányérba.  Felezzük el, magozzuk ki és hámozzuk meg az egyik avokádót. Tegyük turmixba a joghurttal, egy lime levével, a chilivel, a koriander nagyobb részével, hintsük meg kevés olajjal és mixeljük, amíg krémes lesz. Kóstoljuk meg és hígítsuk vízzel, ha szükséges. A tortillákat vágjuk 1 cm széles csíkokra, a sütőben süssük ropogósra (vigyázat! figyelni kell, nagyon gyorsan megég!) A húst csíkozzuk fel, tegyük egy nagy tálba a felaprított salátával és a mártással. Óvatosan forgassuk össze. Szórjuk meg a baconnal, adjuk hozzá a tortilla csíkokat és a másik avokádóból karalábévájóval készített gömböket. A grapefruitot szedjük gerezdekre (én mindig leszedem a hártyáit, hogy ne legyen keserű), adjuk a salátához és szórjuk meg a maradék korianderrel. Tálaljuk lime-gerezdekkel, amivel mindenki maga locsolhatja meg a salátáját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése