2016. szeptember 17., szombat

Csirkekafta az arab csoda

És aki megismertette velem ezt a különlegesen finom arab ételt, az Koskacukor! Szeretem a konyháját, gyönyörűen tálalt (és fotózott) ételeket mutat be és még soha nem csalódtam egyik receptjében sem! Tegnap ügyeletes voltam, ma pedig jó kis levezetés volt délelőtt a konyha! :) Főztem egy finom paradicsomlevest betűtésztával és utána tálaltam ezt a remek ízvilágú ételt. Tudtam, hogy a fiamnál nagy sikert arat majd. Arra azonban én sem számítottam, hogy a naan lepénynek ekkora sikere lesz! Na, akkor ezt majd gyakrabban készítem! :)

És a recept, változtatás nélkül:
a kaftához
80 dkg csirkemellfilé
1 kis csokor petrezselyemzöld
6 mentalevél
3 gerezd fokhagyma
1 teáskanál római kömény
1 teáskanál koriander
1/2 teáskanál Cayenne-bors
1 kávéskanál őrölt szerecsendió

8 hurkapálca
olívaolaj

a paradicsomos mártogatóshoz
2 evőkanál olívaolaj
4 gerezd fokhagyma
1 kávéskanál őrölt csili
1/2 teáskanál őrölt római kömény
1/2 teáskanál őrölt koriander
1 kávéskanál őrölt fűszerpaprika
1 kávéskanál őrölt Cayenne-bors
1/2 kávéskanál őrölt gyömbér
1 konzerv darabolt paradicsom
1 kávéskanál só
2 teáskanál cukor
2 evőkanál almaecet

a naanhoz
25 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt + kevés a nyújtáshoz
10 dkg fehér tönkölyliszt
1 kávéskanál só
1 teáskanál cukor
2 dkg friss élesztő
1 dl natúr joghurt
3 evőkanál extraszűz olívaolaj
kb. 1,5 dl langyos tej

Elkészítés:
A kaftához a csirkemellet felkockázzuk, majd késes robotgépbe tesszük a többi hozzávalóval együtt, és turmixoljuk. 8 egyenlő részre osztjuk, mindegyikből rudat sodrunk, amibe hurkapálcát szúrunk. A nyársakat nagyobb serpenyőben, kevés felhevített olívaolajon, közepes hőmérsékleten, néha-néha megforgatva készre sütjük.
A paradicsomos mártogatóshoz az olívaolajat kisebb lábasban felhevítjük. Megpirítjuk rajta a megpucolt, zúzott fokhagymát, majd hozzáadjuk a fűszereket. Rátesszük a paradicsomot, sóval, cukorral és almaecettel ízesítjük. Addig főzzük a mártást, amíg be nem sűrűsödik.
A lepényhez kimérjük a kétféle lisztet, elvegyítjük bennük a sót, a cukrot, a morzsolt élesztőt, a joghurtot és az olívaolajat. A tej hozzáadásával rugalmas tésztát dagasztunk belőle. Kelesztőtálban a duplájára kelesztjük. Enyhén lisztezett felületre borítjuk, 8 egyenlő részre osztjuk, gombócokat formálunk belőlük. Letakarva 10-15 percet pihentetjük. Mindegyiket kb. 15 cm átmérőjű körlappá nyújtjuk, majd a nyújtás sorrendjében elkezdjük a sütést. A lepények mindkét oldalát zsiradék nélkül, forró palacsintasütőben, közepes hőmérsékleten megsütjük. Sütés után mindet rácsra tesszük.
A csirkekaftát a paradicsomos mártogatóssal és naan kenyérrel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése