2016. október 16., vasárnap

Berliner kocka

Régi emlékeket idéz ez a sütemény! Épp ezekhez az emlékekhez kapcsolódik az a csodaszép mesekönyv, ami itt háttérnek is használtam. Andersen: Vadhattyúk a címe. Gyönyörű rajzokkal. De most nem is a könyvről szeretnék beszélni, hanem erről a kicsit már "karácsony ízű" süteményről.



A tésztához elmorzsoltam 25 dkg lisztet 12 dkg vajjal, majd hozzáadtam 5 dkg cukrot és 1 tojás sárgáját. Nekem kellett még hozzá 1 ek tejföl, hogy cipóvá tudjam gyúrni. Majd betettem jó fél órára a hűtőbe. A töltelékhez habosra kevertem 6 tojás sárgáját 20 dkg cukorral. Adtam hozzá 1 ek kakaóport, 1 tk őrölt fahéjat (Nagymamám szegfűszeget is tett bele, de most azért még nincs karácsony...), 15 dkg darált diót és a végén a keményre vert 7 tojás fehérjét lazán beleforgattam. A tésztát ketté osztottam, az egyik felét vékonyan belenyújtottam egy 20x30 cm-es tepsibe. Ráöntöttem a diós tölteléket és befedtem a másik vékonyra nyújtott tésztával. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem. Melegen nem nagyon lehet szeletelni!



Játék a színekkel :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése