2017. február 10., péntek

Meyer citrom őrület

Nem csak látványra gyönyörű ez a citrom! Rendkívüli finomságokat is lehet vele készíteni. :)

Ma ebédre ezt a tésztaételt készítettem el - már nem először -, amit Fűszermánia Gabinál találtam talán még tavaly.:)

Fekete mustármagom nem volt, így fekete szezámmagot használtam helyette. Így is nagyon finom! :)


Azután készült még Marokkói sóban eltett citrom is. Ezzel már próbálkoztam egyszer, de nekem megpenészedett az egész. Hát, remélem, most sikerrel járok! :)


Én az eredeti mennyiség felét csináltam meg most, hogyha ki kell dobni, nem kelljen olyan sokat... Szóval 3 szép Meyer citromot hosszában bevágtam kétszer, egymásra merőleges irányból úgy, hogy az aljukat nem vágtam át. Egy tálkában összekevertem egy marék nagyszemű sót 1 ek koriandermaggal, 1 ek színes borssal. Egy csatos üveg aljára szórtam a fűszeres sóból. A citromokat megnyitottam és a vágásba is töltöttem a sóból, majd az üvegbe nyomkodtam őket. Dugdostam melléjük fahéjat és babérlevelet. A maradék sót rászórtam. Az üveget lezártam és egy napig hagytam a konyhapulton.. Ma kifacsartam citromlevet és feltöltöttem az üveget vele. Most megy pihenni 6-8 hétre sötét helyre. Utána a héja használható különböző arab ételekhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése