2017. március 3., péntek

Citrusos-garnélás rizottó

Két vagy három éve készítettem először ezt a rizottót a gyerekeimnek. Akkor nagy sikere volt, de mivel annyi mindent szeretek kipróbálni, ismétlésre nem került sor azóta. Aztán most előkerült egy kép róla, hát eldöntöttem, ma újra megcsinálom. Évekig nem készítettem rizottót, mert féltem tőle. Aztán blogger-barátnőm Marka olyan csodálatos rizottókat készített, hogy  muszáj volt megcsinálni őket! :) Úgyhogy örök hálám neki azért, hogy a rizottó már nálunk is felkerülhet az étlapra! :)

Hozzávalók: 30 dkg kerekszemű rizottó rizs, 1 nagyobb hagyma, kb. 6 dl húsleves (kockából), 1 dl fehérbor, 1 lime reszelt héja és kifacsart leve, 15 dkg fagyasztott garnélarák, néhány óriás garnéla díszíteni, 1 piros húsú grapefruit, só, fehér bors, 2 ek vaj, reszelt parmezán

A legelső lépés, hogy a fagyasztott rákocskákat szobahőmérsékleten felengedjük.
A hagymát felaprítjuk és kevés olívaolajon megdinszteljük. Rászórjuk a rizottó rizst, átforgatjuk, megsózzuk, megszórjuk őrölt fehér borssal, majd hozzáadjuk először a fehérbort, majd merőkanalanként a levest. Mindig csak egy kanállal adjunk hozzá és várjuk meg, amíg  felszívja a rizs a folyadékot. Azért írtam, hogy kb. 6 dl leves kell hozzá, mert lehet, hogy egy kicsivel több. Fontos a rizottónál, hogy krémes legyen, ne száraz. Kb. 15 perc alatt puhul meg. A végén hozzáadjuk a vajat és a parmezánt is. A garnélákat enyhén fokhagymás olívaolajon átpirítjuk, majd ezt is belekeverjük a rizottónkba a filézett grapefruittal együtt. Én a végén megszórtam kevés chilipehellyel is. Az óriás garnélákat ugyancsak fokhagymás olajban sütöttem meg és a tetejére tettem díszítésnek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése