2017. március 21., kedd

Kandírozott ibolya

Gyönyörűek tudnak lenni a kandírozott virágok süteményeken, tortákon. Csodaszép idő volt ma, ezért elmentem Györgyusz brátnőmhöz Pomázra, aki nagyon szuper ibolya-lelőhelyet talált. Azon túl, hogy szedtünk ibolyát, nagyon jól szórakoztunk, elképzeltük, hogy mit gondolhatnak, akik látnak minket a földön kuporogva. :) És Pomáz gyönyörű! :)
Amikor hazajöttem, neki is álltam a kandírozásnak. Nem mondom, hogy ez lesz a kedvenc időtöltésem! :) Nem is kandíroztam meg az összeset, mert egyszerűen eluntam! :)))) De megnéztem, hogyha venni akarnék, mennyibe kerülne és rögtön meggyőztem magam, hogy inkább unatkozzam! :)


Maga a művelet igen egyszerű. Szükségünk van ibolyákra, amiken rajta van a száruk. Tojásfehérjére és finomított kristálycukorra.
Egy ecset segítségével sütőpapíron bekenjük az enyhén felvert tojásfehérjével a virágok szirmait, majd beleforgatjuk a cukorba. Nos, ez azért nem annyira egyszerű. Én igyekeztem viszonylag nyitott szirmokkal lefelé a cukorba tenni a virágokat, majd egyszerűen beszórtam a felső felüket cukorral és leráztam róluk a felesleget. Így sem lett mind tökéletes. Most holnapig a sütőpapíron száradnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése