2017. április 29., szombat

Zöldborsóleves csirkeaprólékkal

Már múlt héten is friss zöldborsólevesre vágytam, csak nem kaptam zöldborsót. Persze, még korán van, még nincs zöldborsó-szezon. Most viszont szépséges borsót kaptam a Lehel csarnokban és meg is főztem. :) Meg lehet persze fagyasztott borsóból is csinálni, de a frissen fejtett egészen más! :)

Egy adag csirkeaprólékot megmostam, majd tiszta vízben felfőztem. Amikor felfőtt, leszűrtem, leöblítettem és egy nagyobb fazékba odatettem újra tiszta vízbe. Közepes lángon, csendesen főztem. Másfél kg zöldborsót kifejtettem (na jó, ezt már előző este :) ), 4-5 szál zsenge, friss sárgarépát, 1 fej karfiolt, 1 krumplit megpucoltam és mindent felkarikáztam/felkockáztam. Jó nagy csokor petrezselymet apróra vágtam. Egy kisebb lábasba tettem az előkészített zöldségeket és kevés vízben megpároltam. Amikor már a borsó kicsit elkezdett "ráncosodni", elzártam a tüzet alatta és belekevertem 1 kk pirospaprikát. Hozzáadtam az egészet a csirkés léhez, megsóztam és közepes lángon, fedő alatt készre főztem. A vége felé csipetkét szórtam bele, de lehet vajas nokedlivel is készíteni. Bőven megszórtam a petrezselyemmel és tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése