2017. május 16., kedd

Bodzazselé

Imádom a bodza illatát. A virágja gyönyörű és mindenhol van, amerre a szem ellát. Nálunk a tanyán is van, már nem is annyira bokor, inkább már fa méretű. Egészen biztosan nem szennyezett, így szedtem belőle jócskán. És most zselé formában végezte. Bár megfogadtam, hogy visszafogom magam idén a befőzéssel, de már látom, ez nem fog menni! :)
Van benne mindenféle finomság: citrom, vanília, zöld tea. Én még feldobtam kevés eperrel is. Ilyen csodálatos arany színe van, ha nincs benne a gyümölcs:


Hozzávalók: kb. 20 bodzavirág, 1 citrom, 30 dkg cukor, 1 rúd vanília, 1 filter citromos zöldtea, 1 cs 3:1 Dezsemfix Super

Ilyen, amikor már eper is van benne:


A legmacerásabb része, amíg a virágokat leszedegetjük a száráról. A citromot felkarikázzuk , a virággal együtt egy lábasba rétegezzük és felöntjük 6 dl vízzel. Egy éjszakára mehet a hűtőbe. Másnap hozzáadjuk a cukorral összekevert dzsemfixet, a vaníliarúd kikapart magjait és magát a rudat is. Felforraljuk. Amikor már forr, beletesszük a zöldtea filtert, benne hagyjuk 5 percig, majd kivesszük belőle. Hagyjuk még 5-6 percig forrni, majd leszűrjük. Jól nyomkodjuk ki a virágokból a nedvességet. Újra forraljuk fel, minél tovább forraljuk, annál inkább elpárolog a folyadék és intenzívebb lesz az íze. Az előkészített üvegekbe szórtam virágot és belekockáztam néhány szem epret, majd feltöltöttem a zselével. Lezártam és most hagyom hűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése