2017. június 27., kedd

Bárány kofta

Az úgy volt, hogy Illéskrisz néhány napja feltette csodálatos blogjába ezt  a receptet. Tudtam, hogy ez nálunk is tuti befutó lenne. Gondoltam felkeresem a török boltot, ahol elérhető áron lehet bárány darált húst kapni. Kriszti volt olyan drága és felajánlotta, hogy menjünk együtt! :) Szuper jó volt, ahogy két gasztro-őrült beszabadult a boltba és nézegetett, válogatott a sok közel-keleti finomság között. :) Aztán tegnap - bár elég későn értem haza a munkából - nekiálltam elkészíteni, mert lehet, hogy agylobot kaptam volna, ha a bárányhús megromlik... Készítettem hozzá egy isteni padlizsánsalátát. Lehet, hogy nem lett autentikus, Kriszti elmondása után próbáltam reprodukálni. Nekünk nagyon ízlett! :)

A padlizsánsalátát a következőképp csináltam: A nagy padlizsánt meghámoztam és nem túl nagyra felkockáztam. Sütőlemezre terítettem sütőpapírt, arra szórtam rá a padlizsánkockákat. Nem fűszereztem, csak egy picit meglocsoltam a tetejét olívaolajjal, majd betoltam a 200 fokos sütőbe (jó meleget adott!) kb. 15 percre. Ezalatt szépen megpirult. Amíg a sütőben volt, felkockáztam apróra 1 fej lilahagymát, 2 gerezd fokhagymát, 1 cs petrezselymet és elég sok mentalevelet apróra vágtam. Egy tálba szórtam ezeket, hozzáöntöttem 400 g görög joghurtot, belecsavartam egy fél citrom levét, sóztam, borsoztam, a végén hozzáadtam a langyos padlizsánt. Jót tesz neki, ha egy napot áll a hűtőben, de tegnap muszáj volt megkóstolni és nem maradt mára túl sok belőle. Kriszti javasolta még a tetejét meglocsolni pirospaprikával elkevert olívaolajjal, de őszintén szólva, ezt elfelejtettem! :) Rájöttem, ezt az ételt nem elég 60 dkg húsból megcsinálni! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése