2017. július 20., csütörtök

Meggyes-nektarinos pite

Még elcsíptem egy kevés meggyet! Nem tudom, említettem-e már, de nekem a meggy a kedvenc gyümölcsöm! A nyaralás miatt persze róla is nagyrészt lemaradtam, de annyit még tudtam venni, hogy megcsináljam ezt a nagyon finom süteményt! :) Habliliom tette közzé hetekkel ezelőtt - pont amikor nem volt lehetőségem elkészíteni - és azóta vártam az alkalomra. :) Van benne minden finomság: marcipán, mandula, pálinka, sok-sok gyümölcs. :) És ennek ellenére nem túl édes, elviseli a porcukrot a tetején! :)

Habocska őszibarackkal csinálta, én ezt cseréltem nektarinra.

Beírom a receptet, mert nem egyértelmű a linkből: Hozzávalók egy 35x35 cm-es tepsihez:
kb. 7-8 szem érett nektarin (kb. 75-80 dkg), 1/2 kg meggy, 10 dkg süteményliszt, 5 dkg kukoricakeményítő, 10 dkg porcukor, 1 cs vaníliás cukor, 5 dkg hámozott, őrölt mandula, 5 dkg nyers marcipánmassza, 15 dkg puha vaj, 3 db közepes méretű egész tojás, ½ dl tej, ½ dl barackpálinka, ½ cs (5 gr) sütőpor, 1 csipet só, 1 db citrom leve + finomra reszelt héja , 1 ek házi sárgabaracklekvár
A tálaláshoz: vaníliával kevert porcukor
A tepsit sütőpapírral bélelem, a sütőt 175 fokra előmelegítem. A citromot alaposan megmosom, sárga héját finomra reszelem, levét kipréselem.
Az nektarinok magházát eltávolítom, és egyenként 6-8 gerezdre vágom. Minden gerezdet éles késsel kissé beirdalok, ügyelve arra, hogy ne vágjam át a gyümölcsöket. Azonnal meglocsolom frissen facsart citrom levével.
A tésztához vajat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverem, majd folyamatos keverés mellett hozzáadom egyenként a tojásokat. Ha már szépen kifehéredett, apránként hozzáöntöm előbb a tejet, majd a pálinkát. Nem kell megijedni, az alkoholtartalma sütés közben szépen elillan, aromái azonban csodát tesznek a süteménnyel. A folyadékok után jöhet a marcipán, amit nagylyukú reszelőn lereszelve adagolok a tésztához. Ezután hozzáadom a mandulát, majd a sütőporral és sóval előzetesen elkevert lisztet, a keményítőt és a citromhéjat. Illatos, krémes állagú tészta a végeredmény.
Az előkészített tepsiben egyenletesen elsimítom a tésztát, majd szép sorban rárakosgatom a nektarinszeleteket és közé szórom a magozott meggyet. . A már jól előmelegített sütőben a sütő teljesítményétől függően 35-40 perc alatt aranylóra sül. Ha már nem tapad a vékony késre a tészta, kiveszem, és azon melegében bevonom a barackmázzal. Sütés közben ezt könnyedén el lehet készíteni: a lekvárt kis, sűrű szövésű szűrőbe kanalazom és áttöröm. Az így kapott homogén lekvárt egy kenőecset segítségével vékony rétegben viszem fel a sütemény tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése