2017. november 5., vasárnap

Vera néni nagyon finom sütije

Ezt a receptet már osztottam meg. De újra felteszem, mert ez az a sütemény, aminek nem lehet ellenállni! :) Vera néni a szomszédban lakó néni, aki időnként meglep minket süteményekkel. Amikor ezt a süteményt hozta és megkóstoltam, annyira ízlett, hogy egyszerűen nem maradt a többieknek! :D Akkor Vera néni nyakára jártam a receptért. A sütemény neve: Nagyon finom sütemény. Ha megcsináljátok, megértitek, hogy miért! :)

4 tojás sárgáját kikeverünk 15 dkg puha vajjal és 15 dkg cukorral, adunk hozzá 1 ek kakaót, a tojások felvert habját, 7 dkg réteslisztet, amit fél cs sütőporral elkevertünk. Végül 12 dkg diót teszünk bele. Kikent, lisztezett tepsiben megsütjük. A kisült tésztát megkenjük pikáns lekvárral )én most málna-ribizli lekvárral kentem meg). 20 dkg darált diót 15 dkg porcukorral, 1 cs vaníliás cukorral és 4-5 ek rummal összekeverünk, rákenjük a lekvárra. 1 tojást, 3 ek kakaót, 10 dkg porcukrot és 20 dkg vajat jól kikeverünk. Rákenjük a diós töltelékre. A végén kerül rá a máz: 10 dkg étcsokoládét megolvasztunk 7 dkg vajjal. Jól lehűtjük, forró vizes késsel szeleteljük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése